85 procent van de video's op Facebook wordt zonder audio bekeken - Vertaalbureau voor professionele ondertiteling
484
post-template-default,single,single-post,postid-484,single-format-standard,bridge-core-1.0.6,qode-social-login-2.0.1,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-18.2,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive

85 procent van de video’s op Facebook wordt zonder audio bekeken

Laat je vlog ondertitelen en haal een hogere conversie!

[bron o.a. frankwaching]

 

Ondertiteling en transcripts bij video’s worden steeds belangrijker. Op Facebook bijvoorbeeld wordt meer dan 85 procent van de video’s zonder audio bekeken en neemt de kijktijd met 12% toe als je ondertiteling toevoegt aan je video. Maar waarom is dat zo?

Om te beginnen werkt SEO in je voordeel. Google en YouTube kunnen dankzij je alt gegevens, metadata en je ondertiteling je video veel beter indexeren. Op deze wijze vertel je precies wat de inhoud van je video is. Het is tenslotte de missie van de zoekmachines  om de beste resultaten te tonen op de gestelde vraag.

Stel iemand googlet op ‘laminaat leggen’ en in de ondertiteling staan zinnen zoals ‘laminaat leggen is eenvoudig, mits…’ of ‘onze parketeer gaat mee om laminaat vakkundig te leggen’ – dan is die video voor de zoekmachine zeer relevant en wordt het sneller in de zoekresultaten getoond.

Uiteraard: hoe beter de titel en omschrijving van de video, hoe hoger de video komt te staan in Google. Dat heet ‘optimalisatie’ of ‘video SEO’.

Social Media feeds zonder geluid aan.

De meeste mensen scrollen door hun social media feed met het geluid uit. Ondertiteling verhoogt de kans om hun aandacht te trekken. Zeker als het een ‘talking head’-video is (een vlog, een uitleg, een pitch of het nieuws), dus wanneer dat wat verteld wordt ook belangrijk is.

Sfeervideo’s, impressiefilms en sommige instructievideo’s praten met beelden, dus hierbij hoef je je geen zorgen te maken over ondertiteling.

Als het geluid even niet aan mag of kan.

In de stilte coupé, in de wachtkamer bij de tandarts, tijdens een saaie vergadering of op een werkplek zonder speakers: niet in elke ruimte kan of mag het geluid van je video worden aangezet. En ook niet iedereen heeft standaard een koptelefoon of oortjes bij de hand.

Als je doelgroep zich in dit soort situaties bevindt, is het raadzaam om ondertiteling toe te voegen aan je video.

inVision Ondertiteling BV

Joop van den Endeplein 1
1217 WJ Hilversum

planning@ondertiteling.nl

Telefoon 035 - 677 7400

Kvk 34184.045
BTW NL8119.44.554.B01